Jaak Mae kutsub maratonile: vähest treenitust ei maksaks ettekäändena kasutada

08.02.2013

Jaak Mae spordib sel nädalavahetusel kahel maratonirajal. Endine tippsuusataja lubab stardis olla nii laupäeval  toimuval 15. Alutaguse suusamaratonil kui pühapäeval 2. Tartu Teatemaratonil.

Mae tunnistab, et vaatab suusatreeningutele pärast tippspordist loobumist teise pilguga: „Teen vaid neid asju, mis mulle meeldivad. Ei mingit enesepiitsutamist ega intensiivseid treeninguid, ma isegi ei tea, mitu suusakilomeetrit sel talvel kogunenud on.“

Kui treenida jõuab mees vastavalt võimalustele, siis võistluste stardis näeb teda harva. „Mõnel nädalal jõuan lausa viis või kuus korda suusarajale, kuid näiteks sel nädalal pole veel mitte ühtegi trenni teinud. Samas kui juba õue lähen, siis alla kahe tunni pole mind sealt tagasi oodata,“ lisab Mae ja tõdeb, et kui saab talve jooksul kahel või kolmel võistlusel osaleda, siis sellest täiesti piisab.

Kuna suusamaratonidel osalemine muutub aasta aastalt populaarsemaks ja harrastajaid on stardikoridorides üha rohkem, siis soovitab Jaak Mae pigem ühise minemise sõbralikkust nautida ja rõõmustada, et nii paljud inimesed on leidnud tee sportlike eluviiside juurde. „Esimesel kahel kilomeetril pole mõtet kõikidest mööda sõita üritada, rada on piisavalt pikk ja stardirüselus pigem raiskab oluliselt rohkem energiat. Kui soovid suurüritustel võistelda või naabrimehega võidu sõita, siis tuleb piisavalt palju treenida ja ühel hetkel on ka stardikoht võimetele vastav.“

Elementaarseid viisakusreegleid ei tohiks unustada ka rajal olles. „Enda kogemuski näitab, et kõva hääl ja üksteise peale pahandamine ei aita. Kui keegi sinu ees kukub, siis tõsta käsi üles ja näita teistele, et ees on oht ning aita suusataja püsti. Kiiremad tasub pigem rõõmsa ergutuse saatel endast mööda lubada kui rajal mitmekesi kõrvuti laiutada,“ kuulub sõbralik ja hooliv suhtumine mehe arvates suusakultuuri juurde. Kui paljud armastavad sportida muusika saatel, siis Jaak Mae arvates ei kuulu kõrvaklapid ja MP3-mängijad spordiga kokku. „Parem kuulake looduse hääli ja jätke muusika hilisemaks nautimiseks. Ohutuse pärast!  Kui eespool liikuja sind ei kuule, siis võib tema esmane reaktsioon ehmatuse tõttu olla üsna kontrollimatu.“

Maratonile soovitab ta tulla kõikidel harrastajatel. „Vähest treenitust ei maksaks ettekäändena kasutada. Tavainimene võikski seda võtta kui mõnusat pikka ja mõõdukas tempos treeningut heas seltskonnas. Samas eks tuleb ka oma piire tunnetada, et oleks mõnus. Tahan veel kõigile südamele panna, et igas toitlustuspunktis tuleb juua, see on väga vajalik. Söömise kohapealt on inimesed erinevad, aga vedeliku tarbimine on väga oluline!“


Alutaguse Maraton on Estoloppeti suusasarja kolmas etapp. Lähe 40 km pikkusele klassika distantsile antakse kell 11.00. Lühemale ehk 20 km trassile minejad alustavad sõitu 15 minutit hiljem. Mini Estoloppeti starti oodatakse lapsi kell 11:30.


Etapid Estoloppet 2013 sarjas:
19.01.2013, 29. Viru Maraton
03.02.2013, 16. Tamsalu-Neeruti Maraton
09.02.2013, 15. Alutaguse Maraton
17.02.2013, 42. Tartu Maraton
03.03.2013, 16. Tallinna Suusamaraton
09.03.2013, 41. Haanja Maraton

Eesti pikamaasuusatajate sarja Estoloppet ametliku veebilehe leiab www.estoloppet.ee.

Lisateave:

Robert Peets
Tel. 55 681 084
E-mail:alutaguse@estoloppet.ee

Rajamasinad tangib
Jetoil
Määrdepartner
Skiwax
Estoloppeti riietab
Craft
Energiapartner
Enervit
Lastesõitude toetaja
Saare
Alutaguse Seikluspark
Koostööpartnerid
Eesti Pagar
Eesti Terviserajad
Saare Piim
Bitboard
Synlab
Philips Sonicare
Kultuurkapital