Ava võistluse menüü
Üldinfo Juhend Registreerunud Tulemused Kommentaarid

Kommentaarid

47. Tartu Maraton

Kommentaare kokku: 57
1-30 | 31-57
Martin, 27.02.2021 21:55
Kiidan ka intervalliga grupistarte. Seekord sai palju varem suusatamst nautima hakata ja tekkis palu vähem ärevaid momente. Ka stardiks ettevalmistumine möödus rahulikumalt. Suht tülikas oli topsimeri TP-des - ehk võiks seal rohkme prügikaste olla, nt mõlemal pool rada ja mõni ka peale TP-d. Suusatajad võiksid ka oma topse vähemalt mitte rajale loopida - eriti need kes võidu peale ei sõida. Suusaradade rohkuse üle ei kurda, annab rohkem võimalusi möödumiseks neile kel jõudu rohkem (:
Raul, 26.02.2021 12:35
Ülevaade Laivee poolt annab väga hea pildi,kuidas veerandil osalejatest rajaolud olid (esimesel veerandil). Määrde poolelt: libisemine oli võrreldes teistega 300-400 seas samaväärne, tubli 4. TOKO sinile LF; peale TOKO valge HF + Stardi pulber +5-5 + struktruuri raud , . Pidamise panin esialgu tahke ja kohapeal lisasin kaks triipu õhukeselt universaalkliistrit Stardi hõbedane. Lumises jäljes ja raja kõrval pidas hästi, jäises pidi ka käte peal paat tõusu võtma, viimased 20 km olid puhas nauding. Mis häiris, olid geeli ja batoonide pakendid rajal - st, et juba esimese 300 seas on ükskõikseid. Positiivne oli, et uisutajaid ei näinud seekord ühtegi, oldi üldse viisakad ja lasti vahele tagasi ka, kui juhtusin lumisesse jälge minema. Korraldus suurepärane, alkoholivaba meeõlu oli positiivne üllatus. Toidupakk oli OK, kuigi eelistanuks suppi. TP-de korraldus ülihea - stardigruppide vahe 15 min tekitas kuidagi vabama õhkkonna.
Rando, 25.02.2021 08:17
Jaanus, 23.02.2021 15:08
Aastaid on arutatud, et kas minna üle lainestardile, nüüd sunniti see ära proovima ja tegelikult oli kõik parem.
Tehvandi parkimiskorraldus sujuvam, stardis rahulikum, esimestel kilomeetritel saab juba kenasti sõitma hakata, vähem kukkumisi, TP-des rahulikum ja vähem üksteise suuskadel tallumist ning Elvas pole riietumisel sellist hullu silgutünni.
Tõsi, ühisstardil on oma võlu aga minu jaoks lainestardi positiivsed argumendid said seekord tõestuse.

Klassikajälgi poleks peale esimesi kilomeetreid ka enam üle nelja tarvis.
8(4+4 )x osaleja, 23.02.2021 13:03
Tavaliselt on uisutajate jaoks mõeldud avatud raja sõidud, mis on nädal varem. Siis võiks tomuda nn. "uisutajate sõit." Sellest piisaks küll. Seekord teadagi, mille pärast avatud raja sõidud ära jäid. Virtuaalsed võivad samuti vabalt võtta. Seekord tuli välja, et gruppidena startimine oli tõesti väga asjalik! 500tk korraga sartides/sõites tundub sõites isegi üllavalt suur hulk olevat.
Uisutajad, 23.02.2021 10:57
Eks neid uisutajaid või reeglite äärel kobajaid ikka leidub. Ise sõitsin seal teises kolmandas sajas ja jäi silma vaid üks eriti agar uisutaja - nr 243 Loodetavasti peagi tuleb ka aeg kui üritus muutub kahepäevaseks, kus esimesel päeval klassika ja teisel uisk, siis kõigile oma maraton.
Tegelikult oli vinge maraton!, 23.02.2021 10:50
Väga palju on räägitud ühes jäljes sõitmisest ja sellest, et iga 100 m sees sõideti diagonaalis üle radade paremast servast vasakusse ja siis jälle tagasi?! Miks seda vaja, kui kõik jäljed olid ühtmoodi lund täis.
Seletus on tegelikult väga lihtne: Kuna esimeses otsas käib paljudele paaristõukega sõit üle jõu - vähemalt selle tempo juures- siis algabki uisusammul radade vahetus. Ja seda just lausikutel. Ehk siis tegelikult peaks hoidma juhtgruppe pidevalt TD de poolt silma all. Eks tagantjärele iga mees ise teab kui palju ta rajavahetustega tegelikult uisutas.
Selle ehk oleks ära jätnud ka see, kui rajameister oleks hommikul siiski ühte serva 2 puhast jälge sõitnud.
Ise taas üle hulga aja 100 sees ja tegelikult tõusudel sõideti võrreldes eelmise maratoniga ikka paaristõuget väga korralikult! Kas või 10 cm haaval aga jalgade paralleelsus oli igati eeskujulik. Aga ilmselt siis kompenseeriti see jõukulu lausikutel. Ise no wax suusaga ja libisemine uisusuuskadega võrdne või parem ja pidamine nagu kännu taga!

Aga sõnum korraldajatele - tehke klassikalise tehnika reeglid enne starti liidritele selgeks ja jälgige rajal toimuvat! Fis võistul aga mitte FIS reegleid järgides - sedasi oli seekord!
Martin, 22.02.2021 22:55
Pole midagi öelda, väga hästi korraldatud maraton! Viitstart meeldis ka mulle ja paljudele teistele, kellega rääkinud olen. Tartu Maratoni rada oli oma vanas headuses, mõnusad tõusud ja pikad laskumised, teenindus toitlustuspunktides 5+. Suur aitäh kõigile, kes selle teoks tegemisele kaasa aitasid, on olnud ilus talv ja võrreldes varasemate aastatega on täna need tunnid suusarajal kulda väärt!
Kristen, 22.02.2021 22:53
https://youtu.be/VCBXh4qDo5s

Mõned klipid, head taastumist.
tagumise poole sõitja, 22.02.2021 22:46
Silma jäi ohtralt geelituube ja pakke rajal, kaugel tp-dest. Head prügistajad, minge tehke üks tiir veel ja korjake oma rämps kokku!
osaleja (8-s kord), 22.02.2021 19:56
Tagasiside Kelgule, kui veel muljed värsked:
1) palun lainetena starti ka edaspidi - selgelt kõige stressivabam võistlus senistest:
* ei mingit rabelemist, keppidel tallumist avakilomeetritel;
* ei ühtki ärevamat hetke ega laskumist (see võis küll ka olla põhjustatud aeglastest oludest);
* toimetamine toidupunktides tundus rahulikum kui tavaliselt, ei tulnud sellist massi korraga;
* tagumiste gruppide kiiremad said mugavamalt oma sõitu teha, jällegi stressi vähem;
2) toidupunktid - abilised tublid, anti jooki-asju kätte. pisike nõuanne, et laudade kohal võiks olla sildid, et mis jook/söök mingi laua peal on, oleks vähem otsimist ja küsimist;
3) rada - seda on erinevates kohtades juba kommenteeritud ka:
* radade arv - 8st osaluskorrast vist 2-l korral on saanud sõita paljudel radadel (eelmine jäärada + millalgi veel), enamasti on ilmastikust tulenevalt vaid paar jälge sõidetavad olnud, ülejäänu on kasutu. Ilmastikuolud on teada reedel-laupäeval, kui rajad sisse tõmmatakse, milleks see lennuväli? mõned esimesed kilomeetrid ehk rohkem, aga ca 5km edasi 4 jälge oleks kokkuvõttes palju mõtekam, jääks ka ära see vasakule-paremale radade vahetamine ja lõhkumine;
* saanid - enne neid ka olnud, aga seekord tundus eriti ropult neid olevat, enamikus raja ulatuses isegi mõlemast küljest 2 jälge sõidetamatu. Jällegi - milleks need rajad sinna vedada, kui kasutada ei saa, jätke 2m mõlemale poole radadeta ala ruumi, kui kellelgi vaja eest ära kõrvale tõmmata või mugavam kääri tõusu võtta;
* kokku jooksvad rajad - lennuväli ette tõmmatud, hakkad laskuma minema, peast ei mäleta, kuhu järgmine kurv keerab, võtad kindluse mõttes mõne keskmise raja, poole laskumise peal avastad üllatuslikult, et rada jookseb naabri rajaga kokku. seekord olid kiirused madalad, midagi väga ärevat ei juhtunud, aga kiiremate olude korral võib väga ohtlik olla.
kokkuvõte - tõmmake 4 korralikku rada + mõlemale poole (või vähemalt ühele poole) ruum saanidele - radade vahetamist oleks palju vähem, kokkuvõttes jälg kestaks kauem.
V, 22.02.2021 14:04
Tänan Hellenurme määrdepunkti. Peale Kuutset hakkas pidamine kaduma, tagantjärgi targana oleks pidanud juba Peedul laskma määret panna, aga mõtlesin, et Peedult Palule ju puhtalt allamäge. Päris nii siiski väsinud kätega ei olnud, kaotasin selgelt aega. Lõpuks Hellenurme punktis väsinud pea siiski taipas abi küsida, määrdepealik vaatas imestunud pilguga suusa alla ja küsis, et kuidas sa sellega siia jõudsid. Lõppu sai jälle klassikat sõita.
Kristi, 22.02.2021 13:08
Suured tänud Toko määrdemeestele, kes olid Matu teeninduspunktis! Panite suusad kuni maratoni lõpuni pidama (niipalju kui sellistes ilmaoludes võimalik oli) ja andsite võimaluse ka vahelduvtehnikat kasutada!
START määrdesoovitus, 20.02.2021 16:27
Hetkeseisuga kliister alla ja tahke peale
https://www.visu.ee/tartu-maraton-21022021
Raul, 20.02.2021 12:30
Kliistri hoian kombe all teibiga soojas ja kui vaja lükkan pöidlaga laiali. Plast kraabitsaga saab ka.
TõnuT, 20.02.2021 11:41
kuid mida arvate pidamisest: 1. karestatud põhi peale Rex goldteip ja kergelt pulber peale?
2. karestatud ja veelkord liivapaberiga (ei midagi muud?
Olen sõitinud erinevaid maratone tavakarestusega. See on selline vedamise mäng. On olnud kus ideaalne pidamine, kuid ka altminekuid (just pakkimisega)
M40, 19.02.2021 23:29
Tänane ilmateenistuse spets TM-i prognoos: https://www.tartumaraton.ee/et/ilm/ilmaprognoos1902.pdf On ikka värk.
-, 19.02.2021 22:42
Rex Punane vedel kliister
-, 19.02.2021 22:41
Kas selline asi toimib rajal kasutamiseks?
https://www.nevene.ee/647,2101-rex-punane-vedel-kliister.html
kliister, 19.02.2021 19:26
to Raul: kuidas Sa kliistri rajal alla saad (laiali ajad)?
-, 19.02.2021 17:00
On suur vahe, kas jäärajal paaris lükata või sula ja lopasajuga.
Raul, 19.02.2021 14:18
Pidamisega ei ole probleeme. Kuni esimese TP-ni kannatab ära ka pidamiseta, mõni tõusu kääri, nagu viimati, kui oli jäärada. Esimeses TP-s TOKO poisid teavad juba, mis töötab, sealt saab abi - no kaotab 5 minutit vähemalt. Siis pole muud, kui lõpuni. Ise määrin tahkega ja võtan universaalse kliistri rajale kaasa, sest loodan, et hommikul on veel rada miinuses.
Teadja, 19.02.2021 12:03
No kui tõesti juba öösel plussis ja vihma sajab, siis selgelt kliistri lugu. Aga viimastel aegadel ei ole isegi laupäeva õhtune ilmaennustus paika pidanud. Plaan B on skin-suusad - ei libise küll nii hästi, aga vähemalt peavad.
M40, 19.02.2021 11:54
See ilmaprognoos on juba 2 päeva vana. https://www.ilmateenistus.ee/asukoha-prognoos/?coordinates=58.0576439226234;26.4958013849932 Selle järgi oleks laupäeval ideaalsed olud ja õigel päeval on siis kesised olud, aga jäävad ehk paremini meelde. Ilmselt rekordaegu pole sellistes tingimustes võimalik sõita, pigem vastupidi? Mõnikord 0 ümbruses ei libise üldse, mõnikord pole väga viga, pidamine on ilmselt võtmeküsimus. Rada ilmselt pudruks ei sõideta, pigem kipub jäiseks? Vanad maratonihundid võiks ka sõna sekka öelda. Võiks vähemalt 50km pidada. Viimase 5-6aasta ja isegi 10 a jooksul on pole eriti + kraadidega klassikamaratone olnud, vähemalt endal on sellistes oludes väga vähe kogemusi. Ennast ei usalda küll määrima. Määrijatel ja määrdeteenusepakkujatel on "lõbu laialt."
ss, 19.02.2021 10:41
Ajaks täna raja sisse ja sõidaks homme mööda raudteed ilusa talveilmaga TM ära.

"Pühapäeval on madalrõhkkonna serv üle Läänemere ja toob lumesaju, võib tuisata, on jäävihma võimalus, hiljem sajab lääne pool peamiselt vihma, ida pool võib ka lund sadada. Jäiteoht on väga suur ja teed muutuvad libedaks."

https://www.ilmateenistus.ee/2021/02/tartu-maratoni-ilmaprognoos/
Taavi, 19.02.2021 09:40
Pakkuda stardikoht 63 km, 60 euri+ ümberregistreerimine.
Indrek Kelk, 18.02.2021 18:59
Elva finishiparklas on parkimistiim ametis ka laupäeval ja aitavad auto paika panna nii, et ei jääks bussidele jalgu.
Finishiparkla, 18.02.2021 11:46
Sooviks oma auto jätta juba laupäeval finishiparklasse. On mingit skeemi või juhendit, kuhu serva ööseks parkida, et hommikust liiklust/busse ei segaks?
Mati, 18.02.2021 10:20
Tervist, kas 31km piletit on pakkuda?
1-30 | 31-57
Nimi
E-post
Kommentaar
Kontrollkood
Rajamasinad tangib
Jetoil
Rajatehnika liigub
KUBOTA
Rajatehnika
STOKKER
Määrdepartner
Skiwax
Estoloppeti riietab
CRAFT
Energiapartner
ENERVIT
Koostööpartnerid
ESTMARE
ENIMA
VÄO PAAS
Eesti Pagar
Eesti Terviserajad
Saare Piim
Bitboard
Synlab
Kultuurkapital
Lastesõitude toetaja
Saare
Alutaguse Seikluspark
   ...