Ava võistluse menüü
Üldinfo Juhend Saare Lastesõidud Registreerunud Stardinimekirjad Tulemused Kommentaarid

Kommentaarid

21. Tamsalu-Neeruti Maraton

Kommentaare kokku: 43
1-30 | 31-43
Osaleja, 04.02.2019 21:28
Käisin tamsalu-neeruti maratonil küll alles 8.-ndat korda järjest, kuid selle aasta rada meeldis kõige rohkem. oli väga mõnus sõit.
(aju)vabastiili suusataja, 04.02.2019 12:27
Kui lähed usiusuusaga trenni ja selgub, et rada pudrune, jäine või äärtele ära vajunud siis naeratad ja lükkad paaris.
Kui eelmisel ndl.vahetusel võistlesid Mõedakal ja tulid sarnaste ootustega Tamsallu siis ajas see pudrus tammumine vanduma ikka küll!
Iseäranis pehme oli klassikajälje kõrval. Kas loobumine klassikajäljest oleks taganud tugevama rajapõhja - kui jah siis paluks edaspidi tungivalt seda kaaluda.
Kõik targutajad stiilis - "tingimused olid kõigile võrdsed" / "oled tugev, saad igal pool hakkama" võiks aru saada, et kui ma tahan lumes suuskadega mütata lähen Xdreamile või teen seda matkal. Nagu Kaido all viitab - korraldaja tagab raja (st. selle ettevalmistuse). Saan aru kui tuiskab või sajab võistluse ajal klassikajälje täis - force majore. Aga antud juhul sooviks teada mitu korda rajamasin väljas käinud oli...
Kaido, 04.02.2019 11:51
Kõrvaltvaatajale ja rajameestele.
Kui võistluse nimi on Esto(eesti) Estoloppet -ja võistlus kuulub iga aastasesse võistlussarja mis koondab kokku 5-800.. üle keskmise tasemel harrastaja..siis ei peaks rajameistrile selgitama kuidas rada valmistada.
Seekord rada polnud Fakt
Juhendis oliküll kirjas:
1. Tamsalu-Neeruti Maraton kuulub Eesti Suusaliidu (ESL) kalendrisse ning on Eesti pikamaasuusatajate sarja Estoloppet 2019.a maraton.
ja et Maraton korraldatakse vastavalt murdmaasuusatamise võistlusmäärusele, üldjuhendile, programmile , korralduskomitee otsustele jne.
19.Osavõtjale kindlustatakse: rada, stardinumber, ajavõtt , tulemus lõpuprotokollis, teenindus , toitlustus, autasustamine, diplom jne. Tore ja nii see oligi..ainulr rada polrnid.
Raja põhi pole tehtav ühe või kahe nädala või korraga.Kui starti tuleb üle100 võistlejat ..on vaja lund tallata ja pressida kordi ja kordi.Sellel aastal pole võimalik(õige) lume ja ilma puudumise taha peitu pugeda.. väljas on ideaalne talv.
Iga lõuna-Eestis asuv harrastajale tehtud rada on Pariisi ja Tammsalu vahele kiiruga loodud rajast tunduvalt parem ..(kui võtta eraldi Tammsalu poolne või Pariisi raja seisund,siis see oli sõidetav..vahepealne ..oli katastroof,lisaks kitsas ja pisut isegi ohtlik. Klassikajäljes sõites tuli hoida pikkivahet selleks, et oksad silmi välja ei torgiks..aga seal polnud kepile toetust )
Samas oli ülejäänud korraldus p.s. toitlustus,Tammsalu spordikeskus,parkimine jne 5+
Arvi, 04.02.2019 09:02
Hea Maraton. Rajaprofiil meeldis rohkem, kui varasemad aastad. Põllupealseid vähem ja tõusumeetrid samad. Ka alguse tunnelist ja kitsastest tõusudest sai kenasti läbi. Üldse oli nagu väga sõbralik ja viisakas seltskond sõitmas ja ka organiseerimise pool 5+. Rahvamaratoni puhul võtaks tehnilisi laskumisi vähemaks. Ka esimese saja-paarisaja hulgas leidub piisavalt neid, kes hoolitsevad vähegi kahtlaselt tunduval laskumisel selle eest, et mitte laskumise alguses hoog maha võtta vaid just kõige ohtlikum koht oma sahatamisega vaalu ja jäässe sõita. Tegelikult ei olnud ju ühtegi laskumist, kus päris sahka oleks olnud vaja.
Oli see nüüd ilm või rajaehitus, aga rada vajus tõepoolest läbi ja uue lumega polnud sel pistmist. Läbi vajus rajapõhi. Vabarajas tuli oma stiff suusa ja pea tsentneri jagu pekiga koguaeg tõusutempot kaarutada, et maoli ei käiks. Valisin vale suusa nagu ilmselt paljud, kes arvasid, et rada peab. Aga loll pea on ihunuhtlus ehk siis sai Tartu jaoks kõvasti paaristõuke trenni tehtud :)
Igatahes maraton nagu maraton ikka oma väikeste riugaste ja erisustega. Väga lahe oli. Tänud korraldajale.
Rita, 03.02.2019 20:55
Minule jääb seekordne maraton eriti hästi meelde. Tunnelisse sisenedes murdsin suusakepi. Lasin massi mööda ja uisutasin stardipaika tagasi. Otsisin pilguga inimesi, kellelt abi küsida. Märkasin kollaseid veste ja hõikasin, kas korraldajatel varustuse tagavara on pakkuda? Minu küsimust kuulis mees Everviti telgi kõrvale pargitud sinisest väikebussist. Abivalmis inimesed leidsid mulle õige pikkusega suusakepid ja võisin uuesti rajale asuda. Kahjuks nad ei teadnud, et laenutajaks on üle kolme tunni sõitja. Kui finišisse jõudsin, olid nad mind juba pikalt oodanud.
Aitäh headele inimestele, kelle lahke käsi lubas mul sellest vahvast maratonist siiski osa saada!
Osaleja, 03.02.2019 14:59
Tehke järgmine aasta sama rada - see oli nauditav just sellisel kujul
rain, 03.02.2019 11:34
Mulle meeldis väga raja muutus võrreldes varasemaga - pärast esimest joogipunkti päripäeva. Pariisi mäed, kus eelmine aasta Viru maratonil kannatasin, siis teistpidi sõites oli täitsa OK, kui esimesest tõusust üles sai algas pikk laskumine ja edasine oli täitsa talutav. Mingi hetk avastasin, et selleks aastaks on mäed tehtud. Palun tehke järgmine kord sama rada.
Suusk oli hea. Pehme rajaga sain hakkama. Olen sellel aastal sattunud kahel korral nädala keskel Kõrvemaale, kui eelmisel päeval on sadanud palju lund ja vaatamata hooldusele rada pehme, seega 2 trenni "pudrus" all. Muidugi meeldiks kõva rada.
Tuul oli ka õigest suunast - tagasiteel põllu lõikudel tagant. 3 viimast kilomeetrit nagu alati hambad risti
Kokkuvõtteks väga lahe sõit. Tänud. Järgmine kord jälle kohal.
Suusk, 03.02.2019 10:19
tore, et siin on palju lugejaid. seepärast meenutan ühte head võimalust laskumistel ja ka suurematel kiirustel pööretel - lasumistel pööretel korrigeeritakse suusa asendit iga sekundi tagant väikese suusa tõstega kogu ulatuses lume pinnalt. Mida suurem on kiirus ja järsem kurv/pööre, seda rohkem vajab sõidutrajektoor korrigeerimist. Üldjuhul ei sõideta pööretel suusad kogu pöörde ulatuses lumepinnal. Nii lihtsalt pole otstarbekas ega mõistlik. Samuti säilib pideva korrigeerimise käigus kiirus ning ei nühita mäenõlva pöörded tarbetult jäiseks.
suusasõber, 03.02.2019 09:20
Sõitsin kogu maratoni klassikasuusaga. Jälje puudumise üle küll nuriseda ei saanud. Selle eest korraldajale suur aitäh. Uisumeestest oli küll kohati kahju. No mis teha oli liiga pudrune värk. Ainult suuremaid kepi kulpe oleksin pidanud ise kasutama. Samas käis mul pidev võitlus paremal serval asuva võsaga. Näo saingi lõpuks kriimuks aga saan samas aru et rada oli kohati sirgete peal liiga kitsas ja rajamees andis endast parima jälje tegemisel. See oli ikkagi vabastiili maraton. Mulle väga meeldis joogipunktide asetus, teenindus ja kõige magusam oli pärast sooja veega pesemine ja sauna võimalus spordihoones. Oli tore maraton. Tulen järgmisel aastal jälle klassika suusaga.
Mart, 03.02.2019 08:50
Väga tore rada, aitäh! Ülesehitus võrreldes varasemaga tundus huvitavam ja tõusuosad jaotusid ühtlasemalt. Nauditav oli sõita. Mõned järsud laskumised võiks ju olla sirgema allosaga aga sai hakkama. Raja kvaliteet oli hea ja see, et mõnes kohas oli rajapõhi rohkem väljakutsuv, lisab vürtsi. Ideaalse raja nõudlejad tunduvad naljakad - kes on tugev, sõidab ükskõik millisel rajal, kes pole, leiab põhjuseid. Tore päev kaunis looduses.
Martin 2, 03.02.2019 08:18
Rada oli tõesti kohati pisut pehme. Tamsalu ja Pariisi radadel tundus rajapõhi kõvem. Mõistlikum oleks omada suuremaid suusakulpe. Pariisis olid märgitud ohtlikumad laskumised, kuid seda oleks võinud teha ka Tamsalus viimastel laskumistel, kus oli ohtralt kukkumisi. Suur kiitus korraldajatele, et rada oli pikal ringil ning vahelduva maastikuga. Väga head suusad määriti SKIWAXIS, seega oli üks korralik maraton.
HUNT, 03.02.2019 08:02
Mida mutate,kõigil 1 rada,et eespool sõita,tuleks trenni teha ja kogu see kupatus on vabatahtlik,kaasaarvatud rahamaksmine.
Siim, 02.02.2019 23:41
Tänud rajameistrile toreda räätsamatka korraldamise eest.
Kõrvaltvaataja, 02.02.2019 23:18
Valgustage huvilist, kuidas saab kõva loodusliku lume raja, kui viimase nädala jooksul pole tahendavaid külmakraade olnud ja värsket lund mitu korda peale sadanud? Soolapuisturiga vä? :) Paljukest see laiade lintidega rajahooldustehnika rada kõvaks pressib, tavalised enamkasutatavad suusarajad on ju pigem rohkete suusatajate poolt kõvaks surutud. Reede õhtul oli muuseas Kõrvemaa 19km ring ka pehmepoolne uisutada (rohkest puusodist rääkimata) , kuigi seal on sõitjaid suht palju ja rajamasin pidevalt peal käib.
Mõedaku rada sai mõni päev enne maratoni korraliku pakast ja selle otsas oli ainult sõidueelse öö värske lumi. Minu on mulje, et vähesuusataval põllurajal saab rohke lume korral kõva põhja vaid korralike külmakraadide abiga ja parem kui sulaga vaheldumisi.
Suurema mahasadanud lume korral on abiks, kui rada tallutakse esialgu ainult traktori lintidega, ilma silujat/freesi kasutamata (ma ei tea kas Tamsalus nii tehti). Skandinaavias on mõne pika ringiga ürituse ettevalmistamise algfaasis rohke lume korral kutsutud huvilised mootorsaanidega, et lihtsalt suurema kambaga (10+ saani) rahulikult paarutamata läbi sõita, tehes võsatõrjumis peatusi jne. Mida veel saaks teha?
Martin, 02.02.2019 22:53
Täname toreda maratoni eest. Kõige rohkem meeldis rada ja selle ülesehitus osaleja jaoks. Tunda oli oma ala oskaja kätt, professionaalset suhtumist ja mis kõige olulisem - teadmisi. Üks viimaste aastate paremaid radasid. Ka tp-paigutus oli läbimõeldud. Mina ei nõustu sellega, et rajapõhi oli pehme, ehk mõnes lõigus ta'slu ka pariisi radade keskosas. Kuid see käib ühe õige maratoniga kaasas. Eriti tuleks esile tõsta klassilajälje headust ja tugevust. Annan kogu üritusele hindeks 5+. Kohtume kõrves, suusahundud.
P, 02.02.2019 22:36
Tehnika lagunes 15 km põldude vahel., kus rada vajus täiega läbi ja 15-20 cm vaod olid sees ning ka suurema kulbiga kepid vajusid läbi. Ei ole mõtet rääkida lumesajust, rajal põhja ei olnud, nelson mine sõida kõrvemaa v tm rada, seal on põhi.
Org poolest ok
Rahaboss, 02.02.2019 22:21
Ma ei mõista korraldaja või rajameisti visiooni raja ettevalmistamisel. Raja põhja pole, tihti kitsas nagu vanalinna Müütivahe tn. Poleks olnud klassika jälge, siis vist siiani rajal. Tunnen ühte Evi’t - soovitan järgmine aasta mentoriks võtta.
Leon, 02.02.2019 20:46
Ühinen eeskõnejatega, korraldus kui selline oli esmaklassiline ja kõik sujus väga hästi. Nii enne, maratoni ajal kui ka pärast. Tamsalus eriti meeldib SOOJA veega pesemisvõimalus :-). Aga vot mis puutub rajasse... siit tulevad suured miinused. Esimene pool (u 18 km) ei olnud küll tegemist uisumaratoniga! Vaid paaristõukede tehnika treeninguga. Väga väsitav. Samas oli tagumiste hulgas jah - nägin ainult suusajalje ja selles pidin sõitma. Lõpu poole asi paranes tunduvalt - aga jõudu ega jaksu enam ei olnud. Kahju.
Top20, 02.02.2019 20:45
Ühinen kriitikaga raja pihta. Juba täitsa esimeses pundis oli rada täiesti pehme ja suusk vajus läbi. Sellisele kirjeldusele vastavat rada nägi ikka vähe: "Igatahes praegu saavat rajal sõita nii, et suusakant ei vajuta sügavamat jälge, kui on rajatraktori tõmmatud vaiba sooned"..

Teiseks peaks sarja üldjuhendisse sisse kirjutatud, et igal etapil vähemalt top20 saab kindla maha märgitud stardikoha. Nii nagu enamasti ka on olnud ja ka Viru Maratonil oli, kuid täna läks juba stardikaare all trügimiseks..
ka osaleja, 02.02.2019 19:39
Lund on ja olid ka ilmaolud millega oleks saanud teha korraliku tugeva rajapõhja. Kui korraldate võistlust, siis rada, see on kõige olulisem. See mis morssi või kisselli seal joogipunktides jagate ja kuidas on teisejärguline. Pole mõtet korraldada maratoni kui teha seda lihtsalt tegemise pärast.
Edu edaspidiseks.
jan, 02.02.2019 19:17
Tänud hea korralduse eest. Kahju, et rajapõhi vastu ei pidanud ja täielikult hävis, tagumise otsa jaoks oli ainuke võimalus edasi liikuda klassikajäljes mille kvaliteet oli esmaklassiline. Pehmuse poolest oli kõige hullem raja esimene pool. Mõnel pikal põlluetapil või metsasihil polnud visuaalselt küll uisumaratoniga tegu, kõik sõitsid hanerivis klassikajäljes :-) Veidi raskema kehakaalu puhul oli raja pehmuse tulemus täielik kustumine 10km enne lõppu ja 15min halvem tulemus kui Virus :-(
Iff, 02.02.2019 19:08
Suured tänud rajameistrile korraliku klassikajälje eest!
suuskur talinast, 02.02.2019 17:44
Tamsaluga on see lugu, et ehkki mägesid nagu õieti polegi, on ikka raske maraton. Küll kannab selle eest hoolt tuisuilm või siis värske pehme lumi. 4 korda olen käinud, aga pole kergemaks läinud see asi :-). See kord jääb meelde paaristõukemaratonina, see päästis pehmes vatis sumpamisest. Tänud korraldajatele, kõik sujus ja tänase tempo juures jäi aega ilusat talvemaastikku nautida.
mp, 02.02.2019 17:12
Tänud. Eriti meeldis see, et peale joogipunkti lauda oli veel võimalus juua saada.
Nongrata, 02.02.2019 16:45
Ühinen eelkõnelejaga. Pehmel tehnika lagunes, aga see juba sõitja viga. Muidu bingobongo.
Martin, 02.02.2019 16:39
Taaskord kiitused korraldajatele. Tamsalu on hea koht. Võimalus soojas pesta, riideid vahetada ja WCs käia. Mulle meeldis ka start staadionilt, mitte põllult. Rada oli kahjuks kohati päris pehme, samas vähemalt need kaassuusatajad, kellega koos sõitsin, suutsid seda rahulikult võtta. Meie pundis tuli ette ka kukkumisi, eelkõige rajal, kui suusk lumme kinni jäi. Ise suutsin ühel laskumisel liigse optimismiga ja kiirusega kukkuda. Oleks võinud veidi maha pidurdada. Õnneks sain järgmistel laskujatel eest ära. Eriline tänu abilistele joogipunktides. Kõik toimis hästi. Seekord oli ka hea, et vett oli ning vesi ja spordijook erinevates värvides topsides. Aitäh ja järgmise maratonini.
Priit Pullerits, 01.02.2019 14:20
Tegin täna pärastlõunal peakorraldaja vahendusel väikese kokkuvõtte, mis meid homme rajal ees ootab:
http://suusk.blogspot.com/
Jet, 01.02.2019 10:42
Pakkuda stardikoht müügiks. 25euro+ümberregistreerimine.Saada SMS 55635363 või email qqgrinja@gmail.com.
mp, 01.02.2019 09:22
Tere,
kas võistluskeskus asub ka staadionil või ikka kusagil siseruumides?
Urmas, 31.01.2019 15:34
Loovutan numbri. H:5037438.
1-30 | 31-43
Nimi
E-post
Kommentaar
Kontrollkood
Rajamasinad tangib
Jetoil
Määrdepartner
Skiwax
Estoloppeti riietab
Craft
Energiapartner
Enervit
Lastesõitude toetaja
Saare
Alutaguse Seikluspark
Koostööpartnerid
Eesti Pagar
Eesti Terviserajad
Saare Piim
BITBOARD
SYNLAB
Philips Sonicare
Kultuurkapital